Leertips voor school 💎

Lifestyle

Heey!
School is alweer een tijdje begonnen en ik denk dat we allemaal even knallend het nieuwe jaar in willen met goede cijfers! Daarom leek het me leuk om wat leertips met jullie te delen. Ik heb afgelopen zomervakantie naar veel tips gezocht en zelf ook wat manieren bedacht. Zo maak je het leren wat leuker :). Het zou misschien kunnen dat je al wat tips kent maar dat is alleen maar goed eigenlijk. Vandaag ga ik die met jullie delen dus kijk verder! ❤️

Memoblok
Ik heb een tijdje geleden een groot memoblok gekocht bij de action voor maar rond de €2. Dit gebruik ik veel met talen of geschiedenis. Met bijvoorbeeld Frans schrijf ik het Franse woord op de ene kant en de Nederlandse betekenis op de andere kant. Je kunt het beide kanten op leren wat super handig is! Bij geschiedenis schrijf ik altijd het jaartal op de ene kant en de gebeurtenis op de andere kant. Ik vind het een leuke manier om te leren omdat alle memo papiertjes ook een andere kleur hebben.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/8d5/80293329/files/2015/01/img_8893.jpg

Vragen
Deze tip doe ik sinds kort en het helpt super goed! Ik gebruik dit vooral bij bijvoorbeeld aardrijkskunde, geschiedenis, natuurkunde, biologie enz. Ik maak voor mezelf vragen dus bijvoorbeeld als je een hele lap tekst hebt haal je de belangrijkste dingen eruit en daar maak je vragen over. Het zou zo eens kunnen zijn dat misschien wel dezelfde vraag ook word gevraagd op je proefwerk! Ik vind het zelf heel goed werken.

Ringbandschrift
Ik gebruik al zo’n 2 jaar een ringband schrift en ze zijn super handig! Je kunt ze kopen bij de Hema of action, super goedkoop. Dit schrift gebruik ik eigenlijk als samenvattingschrift. Ik neem hem altijd mee naar school en ik zet er alle samenvattingen in die ik maak. Zo heb je alle samenvattingen bij elkaar en kun je ook op school ermee bezig.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/8d5/80293329/files/2015/01/img_8894.jpg

Planningen maken
Schrijf voor elke dag op wat je moet doen voor school. Zet daar achter hoeveel tijd je ervoor nodig hebt. Het is zo overzichtelijker en zo weet je wat je nog moet doen of al hebt gedaan. Als je klaar bent met iets streep je het af. Het is super handig en werkt goed!

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/8d5/80293329/files/2015/01/img_8895.jpg

Liefs❤️

Geef een reactie

