Leuke hotspots in Engeland

 

Nu mijn vriend in Engeland woont kom ik regelmatig in Engeland en maken we er vaak veel leuke uitstapjes. Ik zie regelmatig veel blogposts over hotspots in Londen maar nooit echt in Engeland zelf, daarom leek het mij leuk om een paar leuke hotspots rondom Londen te delen! Mijn vriend woont een uurtje van Londen af maar wij gaan meestal buiten Londen erop uit omdat we toch al redelijk veel in Londen zelf zijn geweest. Engeland is zoveel meer dan alleen Londen! Hier wat leuke hotspots!

marlow-bridge-final.jpg

48614_HES130125_IMG_04_0000.JPG

Marlow

Marlow is een schattig plaatsje zo’n 50 km van het centrum van Londen. De plaats telt toch wel zo’n 14 000 inwoners en heeft een mooi centrum met allemaal winkeltjes. De rivier de thames die ook door Londen loopt, loopt door het plaatsje en je kunt er prachtig langs wandelen waar je ook meteen uit komt in een bos wat tegen de plaats aanligt. Marlow is een echt “posh” plaatsje dus erg chique en duur om te wonen en dat kun je ook een beetje merken aan de huizen en hoe de mensen erbij lopen daar. Mensen zeggen dat Marlow hun doet denken aan Budapest door de mooie grote brug en de stijl van huizen.

Brighton-.jpg

brighton-pier.jpg

Brighton

Brighton! Toch wel een van mijn favourites. Een prachtige badplaats met zo’n 144 000 inwoners en het ligt prachtig aan de zee. Er is een hoop te doen in Brighton. Er zijn brede winkelstraten en pleinen met alle grote merken en Britse warenhuizen. Er is een groot kiezelstrand met prachtige grote hotels. De brighton pier is helemaal gratis en is open tot 22:00 en zelfs tot middernacht in de zomer. Op de brighton pier zijn er veel leuke bezigheden zoals eettentjes, bars, souvenirwinkeltjes en je hebt een prachtig uitzicht op de zee. Brighton is een echte aanrader voor een onvergetelijke dag!

England_Beachy_Head.jpg

322F06C700000578-3491634-image-a-54_1457971255553.jpg

Eastbourne & Beachy Head

Ben je toch van wat meer avontuur en beweging? Een wandeling over krijtrotsen van de plaats Eastbourne naar beachy head is een echte aanrader! Dit heb ik met school gedaan en we reden met de bus naar Eastbourne en zijn daar naar boven gelopen. Daar hebben we een wandeling van 3 uur gemaakt over de krijtrotsen. Je liep ook echt een paar meter van de rand van de rots wat erg indrukwekkend en toch wel spannend was. Na een paar uur kwamen we aan de andere kant aan in Beachy Head waar een prachtig cafe was waar we wat hebben gedronken. Vanaf Beachy Head kun je ook weer gewoon gebruik maken van openbaar vervoer.

Ivinghoe_Beacon_seen_from_The_Ridgeway.jpg

600_286736172.jpeg

Ivinghoe Beacon

Een hele mooie plek ten noorden van Londen. Hier ben ik heen geweest met mijn vriend, je kunt naar boven lopen en je hebt een prachtig uitzicht. Het is een hele grote heuvel waar je uitzicht heb over de hele regio buckinghamshire. Het is er erg rustig maar super mooi!

Dit waren een paar leuke plekjes in Engeland waar ik heen ben geweest, ik zou heel graag nog meer willen zien van het prachtige land en ik ben benieuwd of jullie ook mooie plekjes hebben om heen te gaan!

Ben jij al wel eens in Engeland geweest en wat vond je ervan?

Liefs

One thought on “Leuke hotspots in Engeland

Geef een reactie

